Wat is yoga?

Bewegen

Door middel van het doen van oefeningen, ervaar je hoe jouw lichaam fuctioneert.

Lees meer
image01

Wat is yoga?

Ademen

Ademen is leven. Door beweging, houding en concentratie wordt je je bewust van je adem.

Lees meer
image02

Wat is yoga?

Ontspannen

De les eindigt met een algehele ontspanning. In rust ga je ervaren wat ontspanning is, zowel fysiek als psychisch.

Lees meer
image03

Wat is yoga?

Een gezonde manier van bewegen.

Yoga is voor iedereen een gezonde, vriendelijke, niet prestatie gerichte manier van bewegen. De adem en aandacht spelen hierbij een belangrijke rol. Bij yoga gaat het om leren luisteren naar jezelf en bewustwording van jezelf. Hierdoor worden spanningen en blokkades opgeheven, waardoor de energie weer beter kan gaan stromen. Je voelt je weer energieker en evenwichtiger.

Yoga en gezondheid

In het dagelijks leven zal je onbewust gebruik gaan maken van de positieve aspecten van de yoga. Je houding verandert: recht en zelfverzekerd. Je krijgt weer een natuurlijke ademhaling. Je wordt helderder van geest. Yoga brengt rust in de mens, ook voor hen die last hebben van stress, hoofdpijn en slapeloosheid. Yoga helpt bij nekklachten, rugklachten en verhoogde bloeddruk. Naarmate het lichaam het gezond evenwicht hervindt, nemen gevoelens van frustratie en ongemak af.

Wie ben ik?

team 1

Mia de Vries

Yoga instructrice


Na zelf een aantal jaren yoga te hebben gevolgd en me altijd al bezig gehouden heb op het alternatieve vlak, wilde ik meer diepgang. Ik ben de erkende opleiding voor Hatha Yoga docente gaan volgen bij Saswitha in Zeist. Hierdoor was ik meteen aangesloten bij de Nederlandse Vereniging van Yoga docenten. Na de opleiding heb ik nog vele cursussen gevolgd, zoals Dru-yoga, Adem, Mindfulness, Chakra’s, Meridianen, Bekkenbodemversterking, Voetzonemassage en Reiki.

Hoe ziet een yogales er uit?

In een yogales wordt aandacht besteed aan bewegen, adem en ontspanning. Er zijn ook meditatie momenten.


  • Bewegen Bewegen

    Door middel van het doen van oefeningen, ervaar je hoe jouw lichaam fuctioneert. Hierdoor wordt / blijft je lichaam soepel en leer je jouw mogelijkheden en beperkingen kennen. Dit betekent o.a. dat je een oefening niet meedoet of eerder stopt als deze voor jou niet goed voelt. De oefeningen zijn niet prestatiegericht.

  • Adem Adem

    Ademen is leven. Door beweging, houding en concentratie wordt je je bewust van je adem. Hierdoor kan een blokkade in je lichaam worden opgeheven, waardoor de adem weer z’n volle vrijheid krijgt.

  • Ontspannen Ontspanning

    De les eindigt met een algehele ontspanning. In rust ga je ervaren wat ontspanning is, zowel fysiek als psychisch.

Locaties en lestijden

Wijkgebouw Groene Kruis, Kapelaniestraat 3, 6031 BV Nederweert


Maandag ochtend 09:30-10:30
Woensdag avond 19:30-20:30


Gemeenschapshuis Hofke van Marijke, Rembrandt v. Rijnstraat 5, 5753 BE Deurne.


Donderdag avond 19:40-20:40 en 20:50-21:50


Contact

Als je onderstaande gegevens invult, neem ik zo snel mogelijk contact met je op.


Alle velden met * zijn verplicht

Het is natuurlijk mogelijk om een gratis proefles bij te wonen.
Ook ben ik te vinden op www.yogatherapeut-info.nl